קינסיולוגיה יישומית אבחון שרירים

מה היא קינסיולוגיה?

תורת הקינסיולוגיה זכתה לאחרונה לתשומת לב מדעית בזכות היעילות הבלתי רגילה שלה באבחון, טיפול  וגילוי מחלות. אודות לעבודתו של ד”ר ג’ורג’ גודהארט, כירופרקט אמריקאי, שהיה חלוץ השיטה שאותה כינה קינסיולוגיה יישומית. ד”ר גודהארט גילה שאם מוצאים שריר חלש ולאחר מכן מנסים לברר למה השריר אינו מתפקד כראוי, יכולים לעלות על הסיבה המקורית של הבעיה.

אבחון וטיפול

המטפל מסוגל להעריך וליישם את הטיפול בצורה הטובה ביותר, לחסל את חולשת השרירים ולעזור למטופל. האבחון יכול לברר בעיות ומחלות פנימיות, ניתן ללא בדיקות דם או צילום רנטגן לגלות טפילים, קנדידה, הליקובקטור, רגישות ואלרגיות, חולשה בכבד או בכליות.

באמצעות בדיקת שרירים חלשים או חזקים ניתן לקבוע מה מחליש ומה מחזק את המטופל.

סוג הטיפולים יכולים לכלול מניפולציה גיוס ספציפי או, מסז’ מיופסציאלי, מסז’ בנקודות מסוימות, טכניקות בגולגולת, טיפול מרידיאני-דיקור, תזונה קלינית ותוספים תזונתיים.  קינסיולוגיה יישומית משמשת – במשולש של בריאות – כימיה ונפש, גורמים מבניים – ואנרגיה קינסיולוגיה יישומית מתארת בצורה הטובה ביותר את בריאות האדם באמצעות בדיקת שריר ככלי אבחון וטיפולי.

ממצאים אלה לאחר מכן מאפשרים גישה משולבת של טיפולים שונים המתאימים למטופל. דר' לי יכולה לאבחן דרך השריר מילים של שקר או אמת – העשויים להגביר או להחליש את כוחם של השרירים, מכיוונים (indicator muscles) מסוימים, בעוד שגירויים עוינים יגרמו לאותם שרירים להיות חלשים. פירוש הדבר הוא, שברמה בסיסית – הנמוכה בהרבה מרמת התודעה המושגית – הגוף “יודע”, ואף מצליח לאותת מה טוב עבורו ומה לא, דרך שרירי המכוון.

הבדיקה עצמה פשוטה, לא פולשנית, מהירה ואמינה למדי, הקינסיולוגיה היא כיום מדע מבוסס, המסתמך על בדיקת התגובה השרירית לגירויים. גירוי חיובי מניב תגובת שריר חזק, גירוי שלילי גורם להיחלשות ברורה של השריר הנבדק. הבדיקה הקינסילוגית הקלינית של השרירים כשיטת אבחון, קיבלה תימוכין למכביר בעשרים וחמש השנים האחרונות. מהן הסיבות האפשריות לשריר חלש ? לעתים קרובות אינדיקציה של חוסר תפקוד הוא כישלון של השריר לביצוע כראוי במהלך שימוש במבחן השריר. זה יכול להיות בגלל עצב תפוס או שריר פגוע. הסיבות יכולות להיות כדלקמן: פגיעה ביכולת העצבי חוסר ארגון נוירולוגי יחסים בן איבר פנימי ושריר מסוים תזונה לקויה רעלים כימים, מצטברים בגוף תפקוד לקוי של נוזלים במוח ועמוד השדרה אי איזון מרידיאניים, מחסומים בזרימת אנרגיה פגיעה בכלי הדם ולימפה.

קינסיולוגיה יישומית בספורט

לרופאים עם ידע בקינסיולוגיה יישומית יש יתרון מובהק על פני מתרגלים אחרים מפי שיש להם כלי אבחון ספציפי כדי לקבוע את הטיפול הטוב ביותר עבור הספורטאי. כלים אלו נעים בין טיפולים בשריר ספציפי שנועד לשקם את פעילות השריר וגם טיפולים ברקמות אחרות כמו, רצועות, הגידים והמפרקים.

אחד היתרונות הגדולים בשימוש קינסיולוגיה יישומית היא היכולת להשפיע על הביצועים. דוגמאות של טווח הגדלת יכולת הנשימה בקרב ספורטאים, סיבולת והעלות רמת הדיוק

ג ‘ורג’ Goodheart, מייסד קינסיולוגיה יישומית, היה הכירופרקט הראשון בצוות האולימפי הרפואי של ארצות הברית בשנת 1980. מאז, רופאים רבים אחרים במדינות ברחבי העולם סייעו לספורטאים באולימפיאדה.

מקרה – כאבי גב

דוגמה טובה ליישום בקינסיולוגיה

אישה, בת 40, שסבלה שנים רבות מכאבי גב תחתון כרוניים עברה בירורים וניסתה הרבה טיפולים כולל כדורים, זריקות, משחות, טיפולי פיזיותרפיה, מסג’, התעמלות אורטופדית, הגיע אלי לייעוץ. חלק מהטיפולים היו עוזרים לה, אבל אחרי זמן קצר הכאבים חזרו. בבדיקות רפואיות: צילומים, CT, היו ממצאים רגילים לגילה – ניוונים של רקמות פה ושם, בליטות דיסקים קלים בצוואר ובגב תחתון.

בבדיקה קינסיולוגיית התברר שהשריר שתפקודו אמור להרים את היד ( (m.Delta מצד ימין היה חלש וכל פעם שהיא הייתה מרימה את היד (עבודות בית, ניקיון, שטיפת חלונות), היא הייתה מכופפת את הגוף באזור המותניים, שרירי המותניים התכווצו וכאבו. לא היא ולא המטפלים הקודמים הבינו כי הבעיה שלה בכתף ולא בגב מפני ששריר חלש אינו כואב.

לאחר טיפול ראשון בכתף היא הרגישה הקלה משמעותית בגב ולאחר סידרת טיפולים הבעיה נעלמה לתמיד.