מחלות אף, אוזן גרון טיפול

טיפול בסינוסיטיס, נזלת, דלקת אוזניים, דלקת שקדים, אלו מחלות אשר אינם גורמות למוות, אבל הטיפול ברפואה המערבית ארוך לא יעיל ואף גורם לסיבוכים.

הרפואה סינית רושמת הצלחות בטיפול מחלות אלו ומניעתם.

מחלות אף אוזן גרון רפואה סיניתגרון, אף, פה ואוזניים ממוקמים אנטומית באזורי גוף החשופים לתנאי הסביבה. והם נחשפים בעיקר לתופעות, תרמיות, כימיות וביולוגיות, כתוצאה מהאבולוציה הם פתחו מנגנוני הגנה שמונעים חדירה של גופים מזיקים. תנועה של ריסים בחלל האף, מסירה אבק וחיידקים, התנפחות הרירית של האף וסינוסים מונעת חדירת אוויר קר, התעטשות, מסירה גופים זרים גדולים.בלוע הגרון השקדים, מהווים חלק מטבעת לימפה, שמייצרת חומרים וחלבוני הגנה המגנים על הגוף. רירית האף, ולוע הגרון עשירים מאוד בקצות עצבים רגישים המגיבים לגירויים חיצוניים וקשורים עם איברים פנימיים רבים.

אין זה סוד כי ברפואה המערבית נעשה שימוש רחב בסטרואידים ואנטיביוטיקה, האנטיביוטיקה אמנם הורגת חיידקים, אבל מעכבת את ההגנה הטבעית של הגוף, מדכאת את המחלה ומעבירה אותה לשלב הכרוני. רפואה סינית, בניגוד לרפואה המערבית, משקמת את האיזון בגוף וממריצה את יכולתו של הגוף לשקם את עצמו. גישה הוליסטית מובילה להבנה שאין מחלה שהיא נפרדת מהגוף
לדוגמה: דלקת גרון, אדם הסובל מדלקת בגרון הכאב מורגש בכל הגוף, מתחיל בחוסר תיאבון, שתן מרובה או מעט, כאבים במותניים (כליות) שלשולים עצירות (מעיים) כאבי ראש, חום (כיבה).

אבחון סיני דרך הלשון
כאשר ישנה בעיה באזור מסוים בגופנו, ניתן לאבחן שינויים בלשון.
לדוגמה: חיפוי עבה בשורש הלשון, זהו אזור הכליות, מטופל יכול להתלונן מכאבי פרקים, גב תחתון, נשירת שיער, מחלות כליה
דוגמה נוספת קצה הלשון מחודד ואדום, יכול להצביע על בעיות שינה, לשון מחורצת, יכול להצביע על בעיות באזור גוף, המותאם לחלקו בלשון. תהליכים פתולוגיים בתחומים הרלוונטיים, ובעיקר ברובד עבה על הלשון – מושפעים מפרקים, כליות.
הודות לניסיון של "רפואת המזרח", שיטת האבחון מדויקת, מבטיחה הצלחה מקסימלית של הטיפול ומאפשרת לגוף להילחם בצורה יעילה במחלה. שילוב של צמחים עם שיטות קלסיות של הרפואה הסינית, (דיקור, עיסוי, תזונה) יכול להשיג תוצאות שאינן אפשריים בטיפול המערבי.
טיפול במחלות אוזן, אף וגרון ברפואה הסינית נועדו להסיר את הסיבות האמיתיות למחלה.