טיפול בעלוקה רפואית

עלוקה רפואית

טיפול בעלוקות


טיפול בעלוקות היא שיטה שהוכחה במשך השנים
קיימים בטבע כ-600 סוגים של עלוקות אך ברפואה משתמשים רק בשני סוגים:

Hirudo Medicinalis Medicinalis – עלוקה רפואית מרפאה
Hirudo Medicinalis Oficinalis – עלוקה רפואית

 

השימוש בעלוקה רפואית

עקיצת העלוקה היא שטחית וחודרת לעומק של 1-2 מילימטרים. היא מחדירה את הרוק שלה שבו מצויים החומרים הפעילים לדם. רוק העלוקה מכיל מאות אנזימים, מתוכם הכי מפורסם הוא ההירודין נוגד קרישה חזק ביותר, שמדלל את הדם והופך אותו ליותר נוזלי, היא מפרקת את שקיעת הכולסטרול בעורקים דבר זה מאפשר זרימת דם טובה יותר וניקוי העורקים.
הטיפול בעלוקה רפואית זכה להכרה כאשר בשנת 2004 אישר ארגון הבריאות האמריקאי FDA את העלוקה כתכשיר רפואי לגיטימי.
הדבר חשוב לטיפול באנשים עם נטייה ליצירת פקיקים בכלי דם. טיפול בעלוקה טוב לדלקות פרקים, רקמות, אי ספיקת כלי דם בלב ובמוח. לטיפול שברים בעצמות, איחוי וחיבור אברים בניתוחים פלסטיים וניקוי כלי דם – אין טיפול טוב מזה והרפואה המודרנית מכירה ויודעת להשתמש בזה. טיפול בעלוקה מצוין לשיכוך כאבים ולטיפול בדלקות, כי ברוק העלוקה קיימים חומרים לשיכוך כאבים, חומרים נוגדי דלקת, חומרים בעלי יכולת להשמדת גידולים שפירים, חומרים לפיצול שומנים ומקטינים רמת כולסטרול. הטיפול יעיל בשיפור חילוף חומרים, מאוד יעיל לטיפול דליות ברגליים, לשיפור זרימת הדם והפחתה של הכאבים הנלווים. כמו כן יתר לחץ דם, בעיות טחורים, פרוסטטה, נקע, חבלה, כיבים סוכרתיים שאינם נרפאים ולפגיעה בגידים.
הכנה לטיפול
העלוקה היא יצור עדין למגע היא לא ”מטיילת” על המטופל אלא, נצמדת ולא זזה. מניחים את העלוקה באזור בו אנו מעוניינים לטפל. הטיפול אינו כואב ויכול להיעשות בישיבה או בשכיבה בהתאם לאזור המטופל. משך הטיפול מ-20 עד 40 דקות ולאחריו אין לבצע פעולת ספורט או מים.
הטיפול
בטיפול אחד מציבים מ- 3 עלוקות ויותר. לפעמים טיפול בעלוקה אחד מחולל קסמים. הטיפול בעלוקה אינו כואב וההרגשה היא כמו עקיצת יתוש, העלוקה מוצצת כ-5 CC דם בלבד. בתום הטיפול מתבצע חבישה ויש להישאר כ-12 שעות עם התחבושת. הטיפול מתבצע פעם-פעמיים בשבוע, מספר פגישות נקבע ע”י הרופא בפגישה ראשונה או לפי ההתקדמות. יש להזהיר חולים הנוטלים מדללי דם ונשים בהריון. הטיפול אסור לחולי המופיליה, אונקולוגיה.

מכיוון שדר’ לי יון היא גם רופאה מערבית באישור משרד הבריאות עם ידע רב בתחומים רבים, אפשר להתייעץ אתה בכל בעיה והיא תדע לשלב את הטיפול המתאים.