דיקור סיני בשיטת מאסטר טונג

הדרך לריפוי כל מה שאנחנו צריכים לעשות – זה פשוט לעורר כוח פנימי.

ד"ר לי יון, רופאה ברפואה הסינית הקלאסית, מה שמוביל אותה לחולים רבים ומזדמנים למרפאה, בפרקטיקה קלינית יומיומית, היא רואה השפעות טיפוליות יעילות ביותר בדיקור בשיטת מאסטר טונג, לעומת דיקור על פי הכללים הרגילים של רפואה סינית, או דיקור בסו-ג'וק.

נסיט רגע מבט להסטוריה, טיפול בדיקור ומוקסה החל להתפתח בסין לפני כ -3,000 שנה. עם זאת, כאשר לפני יותר מ -2,000 שנה, קיסר צ'ין Nuang D הרס הרבה מרפאות ושרף את הספרים שלהם, ידע רב אבד או נקטע. לאחר שהספר Canon של הקיסר הצהוב הפך להיות המדריך העיקרי לטיפול, אבחון ושיטות טיפול. התאוריה של 14 המרידיאניים הפכה להיות נפוצה. אבל כמה רופאים בעלי ידע תאורתי וטכניקות של דיקור חלופיים, נמלטו מרדיפות, בעיקר בצפון מערב, בהרים, באזור הידוע כיום Shangdon. מרפאים אלה המשיכו להעביר את הידע שלהם כמסורת משפחתית.בגלל שסין הייתה עסוקה במלחמות לאומיות ארוכות, הם שמרו את הסודות המשפחתיים בזיכרון, לאחר שלמדו אותם בעל פה.

טונג צ'ינג צ'אנג היה שייך לאחד מהמשפחות הללו. הוא נולד בשנת 1916 במחוז הסיני של Shangdon למשפחת רופאים, שהיו מעבירים ידע מאב לבן. הצאצא האחרון של משפחת טונג , צ'ינג צ'אנג, ידוע היום כמאסטר טונג.

כנער, הוא עזר לאביו בטיפול בתושבים המקומיים. מאסטר טונג היה פטריוט של המחוז ובמלחמת העולם השנייה במהלך התוקפנות היפנית נגד סין התגייס לצבא הלאומי. לאחר תבוסתה של יפן בשנת 1945, כשהוא בן 29 חזר הביתה לפתוח קליניקה, אבל באותו זמן הקומוניסטים, בראשותו של מאו צה טונג, הכניסה את המדינה למלחמת אזרחים. בשנת 1949 טונג, עזב את המחוז האהוב ועבר לטייוואן. בשנות ה-60 המוקדמות הוא פתח את המרפאה שלו בטייפה (טייוואן), בו עניים ועשירים יכלו לקבל טיפול בשיטת דיקור סיני ייחודית לו, המשתמשת במעט מחטים בנקודות מרוחקות ומנוגדות למרכז הכאב, או האיבר הפגוע.

מקרה ידוע הוא שבעזרת מחט בודדת הוא ריפא מטופל שסבל מקוצר נשימה. במהלך השנים הוא טיפל ביותר מ 300 אלף איש. רבים מהחולים נשלחו אליו ממרפאות אחרות שבם הרופאים לא יכלו לעזור להם. התהילה של האדון טונג התרחבה, כאשר הצליח לעזור לאנשים מפורסמים , כגון שר הביטחון ונשיא קומבודיה לון נול. מאסטר טונג הוא דוגמה נדירה למסורת משפחתית, ששימושית גם היום. ייחודה של שיטה זו מרחיב מאוד את הידע של הפילוסופיה הרפואית ומציאת נקודות השפעה טיפוליות יעילות. מאסטר טונג היה רופא נדיב, חסיד, בעל אומץ וחזון יוצא דופן. שדאג לרווחתם של החולים, הוא חשף את הסודות של שיטת הטיפול המשפחתית.

כאשר בשנת 1984, ד"ר יאנג, תלמידו הישיר של מאסטר טונג, הביא את השיטה בפעם הראשונה לאמריקה, היא עשתה סנסציה בחוגים המקצועיים. בין הסטודנטים שנפגשו עם טכניקה ייחודית זו הייתה מרים לי, שתרמה תרומה גדולה לליגליזציה של הדיקור הסיני במדינת קליפורניה, סוזן ג'ונסן, מייסון שן, אסתר סו, מטפלים ידועים, שמאוחר יותר שיחקו תפקיד מרכזי בהפצה של שיטת מאסטר טונג בארצות הברית. כיום, ד"ר יאנג חי, פעל ומלמד בארה"ב, בקליפורניה את שיטת דיקור הייחודית הזו.

למחברת ד"ר לי יון היה הכבוד להיות תלמידתו ועוזרו של ד"ר יאנג. תוך כדי עבודה בשיטה זו במשך שנים רבות, במספר מדינות זרות, היא מחויבת לרפא, לחקור ולהתוודע לכל אדם שרוצה לשפר את איכות חייו.